Official Sponsor


Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7   Go Down
  Print  
Author Topic: ajar la aku pam tayar  (Read 17151 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
mesh
Junior
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 37


=)




Ignore User Options
« Reply #30 on: April 16, 2008, 09:12:35 PM »

mmmm...berinformasi mklmt korg tp sy ade 1 soklan:

ok x kalo isi 2 2 tayar depan 220kpa
tayar belakang tu sy isi 200kpa je
boleh x?

"sy budak baru blaja...kalo salah tlg le ajar.."
Logged
N2M_ArtLu
Senior
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 356

...maybe...




Ignore User Options
« Reply #31 on: April 18, 2008, 02:29:56 PM »

mmmm...berinformasi mklmt korg tp sy ade 1 soklan:

ok x kalo isi 2 2 tayar depan 220kpa
tayar belakang tu sy isi 200kpa je
boleh x?

"sy budak baru blaja...kalo salah tlg le ajar.."

Aku rasa tiada masalah JIKA tekanan angin yang kau pam pada tayar itu masih dalam lingkungan selamat iaitu tidak melebihi tahap maksimum pada tayar kau. Kau boleh tengok pelekat pada tepi tempat tutup pintu sebelah pemandu tentang tahap dan tekanan yang dibenarkan kau pam pada tayar kereta kau. Kalau tidak, kau tengok pada tayar kau.  azn
Logged

“…Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu dan dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu perkara padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah) Allah jualah yang yang mengetahui semuanya itu, sedang kamu tidak mengetahuinya.” (al-Baqarah: 216).
sauron
New superhero
Administrator
Senior III
*******

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 1716

Nothing last forever~



« Reply #32 on: April 18, 2008, 02:33:16 PM »

Aku rasa tiada masalah JIKA tekanan angin yang kau pam pada tayar itu masih dalam lingkungan selamat iaitu tidak melebihi tahap maksimum pada tayar kau. Kau boleh tengok pelekat pada tepi tempat tutup pintu sebelah pemandu tentang tahap dan tekanan yang dibenarkan kau pam pada tayar kereta kau. Kalau tidak, kau tengok pada tayar kau.  azn
ape bende pelekat tu????
Logged

N2M_ArtLu
Senior
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 356

...maybe...




Ignore User Options
« Reply #33 on: April 18, 2008, 03:54:50 PM »

ape bende pelekat tu????

Dekat bahagian itu, ada pelekat yang ada maklumat tentang berapa tekanan angin yang kita boleh pam untuk tayar depan dan belakang kereta kita.
Logged

“…Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu dan dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu perkara padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah) Allah jualah yang yang mengetahui semuanya itu, sedang kamu tidak mengetahuinya.” (al-Baqarah: 216).
asu
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 9





Ignore User Options
« Reply #34 on: May 20, 2008, 12:49:51 PM »

huhu.. mcm mana pula dgn pressure utk tayar spare?

dah hampir setaun x pam tayar keta sorong tu..
« Last Edit: May 20, 2008, 12:53:32 PM by asu » Logged
eis4583
.::Life is too short for traffic::.
Active
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 145


.::just call me E - IS ::.




Ignore User Options
« Reply #35 on: May 20, 2008, 01:50:23 PM »

aku rase dlm manual book ade bitau. cube ko rujuk situ...
Logged

V-va
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 23





Ignore User Options
« Reply #36 on: July 12, 2008, 07:16:27 PM »

ha..ha...maaf mencelah.
  saya baru isi angin tayar depan sebab lain macam ja bila bawak.tengok dari tepi nampak cam lembik. g la isi letak 28 tak naik,30 pun tak naik last2 32 baru ada bunyi kting2.lepas tu bawak rasa keras la pulak.
   Jumpa member keja kedai tayar dia kata ko rim standard tayar goodyear nih memang cam tuh nampak lembik tapi pressure di cukup.kalau s.rim tengok tayar ada yg rim protector nampak flat dari tepi ada yang tayar nampak kembong dari tepi(nampak lembik).
Logged
Sieg
Senior II
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 674


clutch kicking!




Ignore User Options
« Reply #37 on: July 13, 2008, 02:41:08 AM »

jangan risau V-va..memang perkara biasa tayar viva macam tu..dulu pun geram gak tgk tayar tu cam kurang angin..lame2 dah biase..jangan pam tinggi sangat..nanti hilang grip plak tayar tu..merbahaya..
Logged

vandalheart
Timbalan Pengerusi VIVAC Sabah
Registered
Senior II
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 600




Ignore User Options
« Reply #38 on: July 13, 2008, 08:25:31 AM »

aku pun ader same prob....tp bila tgk viva member2 lain sama gak...cek ngan perodua mmg cam tu ckp diorang...

kalau nak nampak cun...tuka tayar & rim skali ler...cun terus tu  grin
Logged

V-va
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 23





Ignore User Options
« Reply #39 on: July 13, 2008, 10:47:59 PM »

dah reduce angin tayar.back to normal look. dah ok
Logged
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

*
Random pictures
Sorry, you do not have permission to view pictures!
Most recent post
Re: JAWATAN KOSONG TERKINI 2012........
lamanya....2014 takde ke?

Pengedar Sparepart Baru Jenama PRORIDE
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...Kami dari RY Premium adalah Pengedar Tunggal bagi Sparepart jenama PRORIDE.  Sila lawati ...

Re: You guys prefer which tyre?
Quote from: happy13days on September 23, 2014, 04:49:25 PMTyre is not the only thing we depend in when driving, it is very much ...

Re: You guys prefer which tyre?
for me, i prefer PS3 la cause the grip is better, if compared to others. this tyre also has many good reviews so no worries.im a...

Re: You guys prefer which tyre?
I think we must have the basic understanding about Tire codeIt's not just about the "tires brand".For me, the Traction & Tempera...

Last 5 Shouts:
September 30, 2014, 10:40:50 AM
xtau la falsafah ke ape ni haha
September 30, 2014, 10:23:41 AM
hai semua...
biar kereta apa pun anda pandu..berilah signal sebih awal jika ingin menukar laluan..anda akan dihormati seperti VIP :)
September 26, 2014, 12:15:13 AM
ada sapa-sapa nak jual lampu depan tak
September 24, 2014, 11:36:25 AM
salam
September 24, 2014, 11:36:16 AM
hai
Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2013, Simple Machines |TinyPortal v0.9.8 © Bloc Page created in 0.146 seconds with 30 queries.