Official Sponsor


Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7   Go Down
  Print  
Author Topic: ajar la aku pam tayar  (Read 17456 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mesh
Junior
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 37


=)




Ignore User Options
« Reply #30 on: April 16, 2008, 09:12:35 PM »

mmmm...berinformasi mklmt korg tp sy ade 1 soklan:

ok x kalo isi 2 2 tayar depan 220kpa
tayar belakang tu sy isi 200kpa je
boleh x?

"sy budak baru blaja...kalo salah tlg le ajar.."
Logged
N2M_ArtLu
Senior
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 356

...maybe...




Ignore User Options
« Reply #31 on: April 18, 2008, 02:29:56 PM »

mmmm...berinformasi mklmt korg tp sy ade 1 soklan:

ok x kalo isi 2 2 tayar depan 220kpa
tayar belakang tu sy isi 200kpa je
boleh x?

"sy budak baru blaja...kalo salah tlg le ajar.."

Aku rasa tiada masalah JIKA tekanan angin yang kau pam pada tayar itu masih dalam lingkungan selamat iaitu tidak melebihi tahap maksimum pada tayar kau. Kau boleh tengok pelekat pada tepi tempat tutup pintu sebelah pemandu tentang tahap dan tekanan yang dibenarkan kau pam pada tayar kereta kau. Kalau tidak, kau tengok pada tayar kau.  azn
Logged

“…Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu dan dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu perkara padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah) Allah jualah yang yang mengetahui semuanya itu, sedang kamu tidak mengetahuinya.” (al-Baqarah: 216).
sauron
New superhero
Administrator
Senior III
*******

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 1716

Nothing last forever~



« Reply #32 on: April 18, 2008, 02:33:16 PM »

Aku rasa tiada masalah JIKA tekanan angin yang kau pam pada tayar itu masih dalam lingkungan selamat iaitu tidak melebihi tahap maksimum pada tayar kau. Kau boleh tengok pelekat pada tepi tempat tutup pintu sebelah pemandu tentang tahap dan tekanan yang dibenarkan kau pam pada tayar kereta kau. Kalau tidak, kau tengok pada tayar kau.  azn
ape bende pelekat tu????
Logged

N2M_ArtLu
Senior
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 356

...maybe...




Ignore User Options
« Reply #33 on: April 18, 2008, 03:54:50 PM »

ape bende pelekat tu????

Dekat bahagian itu, ada pelekat yang ada maklumat tentang berapa tekanan angin yang kita boleh pam untuk tayar depan dan belakang kereta kita.
Logged

“…Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik untuk kamu dan dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu perkara padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah) Allah jualah yang yang mengetahui semuanya itu, sedang kamu tidak mengetahuinya.” (al-Baqarah: 216).
asu
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 9





Ignore User Options
« Reply #34 on: May 20, 2008, 12:49:51 PM »

huhu.. mcm mana pula dgn pressure utk tayar spare?

dah hampir setaun x pam tayar keta sorong tu..
« Last Edit: May 20, 2008, 12:53:32 PM by asu » Logged
eis4583
.::Life is too short for traffic::.
Active
**

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 145


.::just call me E - IS ::.




Ignore User Options
« Reply #35 on: May 20, 2008, 01:50:23 PM »

aku rase dlm manual book ade bitau. cube ko rujuk situ...
Logged

V-va
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 23





Ignore User Options
« Reply #36 on: July 12, 2008, 07:16:27 PM »

ha..ha...maaf mencelah.
  saya baru isi angin tayar depan sebab lain macam ja bila bawak.tengok dari tepi nampak cam lembik. g la isi letak 28 tak naik,30 pun tak naik last2 32 baru ada bunyi kting2.lepas tu bawak rasa keras la pulak.
   Jumpa member keja kedai tayar dia kata ko rim standard tayar goodyear nih memang cam tuh nampak lembik tapi pressure di cukup.kalau s.rim tengok tayar ada yg rim protector nampak flat dari tepi ada yang tayar nampak kembong dari tepi(nampak lembik).
Logged
Sieg
Senior II
***

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 674


clutch kicking!




Ignore User Options
« Reply #37 on: July 13, 2008, 02:41:08 AM »

jangan risau V-va..memang perkara biasa tayar viva macam tu..dulu pun geram gak tgk tayar tu cam kurang angin..lame2 dah biase..jangan pam tinggi sangat..nanti hilang grip plak tayar tu..merbahaya..
Logged

vandalheart
Timbalan Pengerusi VIVAC Sabah
Registered
Senior II
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 600




Ignore User Options
« Reply #38 on: July 13, 2008, 08:25:31 AM »

aku pun ader same prob....tp bila tgk viva member2 lain sama gak...cek ngan perodua mmg cam tu ckp diorang...

kalau nak nampak cun...tuka tayar & rim skali ler...cun terus tu  grin
Logged

V-va
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 23





Ignore User Options
« Reply #39 on: July 13, 2008, 10:47:59 PM »

dah reduce angin tayar.back to normal look. dah ok
Logged
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

*
Random pictures
Sorry, you do not have permission to view pictures!
Most recent post
DAIKI Engine Oil
Salam. Ada sesape penah cuba pakai Daiki Engine Oil? Mana lagi best compare to Castrol?  

Attention ! Car Stolen NCG 7463
Hi All, My friend's Viva stolen last night @ 10pm in Nilai.Details : NCG 7463Model: Viva Elite Colour : Apple GreenContact No : ...

mira avy na untuk dijual
urgent sale condition halfcut sekali sub frame depan n board blakng  whatsapp 013409 1608 0193476618

Re: Gear box viva 1.0 Auto Problem
Quote from: Nas1985 on June 06, 2012, 12:45:48 AM ....hi kawan2,tau x mana2 bengkel area Kl yg specialist ntuk repair gearbox vi...

Re: Semua patut baca ni ( Coming Soon This MAY...2010 TSUNAMI? )
Kenaikan minyak 0.20 senTAHUN 2008Pak Nujum(bukan nama sebenar) menjelaskan kepada orang kampung,"Minyak Honda Ex5 naik 0.60sen,...

Last 5 Shouts:
October 17, 2014, 10:27:43 AM
Salam echa hehe saya x dapat nak faham apa diorg cakap
October 16, 2014, 02:30:39 PM
nape cik poji?
October 16, 2014, 12:59:58 PM
???
October 16, 2014, 10:53:32 AM
salam sy bdk baru huhu.
ad sumthing nk tanye
October 15, 2014, 01:37:47 PM
tp solan yg dituju kpd "seseorg" tp "sorg" tu je yg jwb.. hhuuhu
Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2013, Simple Machines |TinyPortal v0.9.8 © Bloc Page created in 0.133 seconds with 30 queries.