*
Support by:
Random pictures
Sorry, you do not have permission to view pictures!
Join Us

ads space

Members
Total Members: 21605
Latest: aku7777
Stats
Total Posts: 116782
Total Topics: 6022
Online Today: 53
Online Ever: 178
(March 28, 2008, 11:27:34 AM)
Users Online
Users: 0
Guests: 34
Total: 34
Official Sponsor


Kelab Bermotor Perodua Viva atau lebih dikenali dengan singkatan VIVAC telah diasaskan oleh Encik Faizal Bin Shamsuddin pada 10 Mei 2007 dan berdaftar secara rasminya pada 29 Mei 2008 dibawah Kementerian Belia Dan Sukan (2890/2008).

Kelab ini ditubuhkan bagi ahli kelab berkongsi idea dan berkomunikasi secara berkesan serta menggalakkan interaksi tanpa mengira status bangsa, agama dan kaum. Kelab ini juga mengalukan orang ramai untuk menyertai kami dan mempelajari ilmu berkaitan dengan konvoi, radio amatur dan sebagainya.

Kelab VIVAC bermula dengan komuniti yang kecil yang mana bermula melalui forum maya untuk peminat kereta. Namun setelah setahun bertapak, kelab VIVAC telah mengambil inisiatif dengan mendaftar dibawah Kementerian Belia dan Sukan memandangkan ahli semakin ramai bertujuan untuk menjadikan kelab VIVAC salah satu kelab berdaftar yang dapat dikongsi dan disertai oleh semua pemilik viva tanpa sangsi.

Dengan berdaftarnya kelab VIVAC, berbagai program dan aktiviti dapat dilakukan dan disokong oleh banyak pihak. Aktiviti-aktiviti kelab ini bukan hanya bertumpu kepada sukan bermotor semata-mata, bahkan banyak aktiviti kemasyarakatan dan keagamaan yang telah dianjurkan oleh kami bagi membantu mereka yang memerlukan dan menunjukkan keprihatinan kami terhadap isu-isu semasa.

source : Profile Kelab
VIVAC MALAYSIA

Muhammad Shazwan Daniel (Dr Zack Danieal) (fb)
PROMOTIONS & SPONSORSHIP COMMITTEE (PR)
017-5265686

Alternatively, if you are unable to reach any of our Commitees, please email your queries to :
vivac@peroduavivaclub.com
or
vivac_induk@yahoo.com

Our Facebook Page
Our Facebook Group
Be our registered member

*
Google
Last 5 Shouts:
February 17, 2015, 12:20:08 AM
salam semua...aduhhhhh..lama btl xjenguk forum nie...lama tiadangar berita kwn2 semua...
dihrp semua yg berada dlm group nie sihat2 hendaknya...
February 16, 2015, 06:48:06 PM
Saye ade bumper elite n bonet..tpi dkt kg lah..mmg xguna dh
February 16, 2015, 11:52:56 AM
Salam.. nak tanya, sape ade bumper standard yang dah x nak digunakan dan nak dilepaskan..
February 14, 2015, 07:44:29 PM
salam..tumpang tanya kalau ada dari sabah..nak tanya workshop untuk tukar timing belt.. kalau boleh harga sekali..tanya kat sc 350..huhu
February 13, 2015, 04:00:46 PM
assallam....newbie here
Most recent post
Masalah power steering viva 1.0
slm vivac semua...saya ada masalah tentang steering viva yang jadi keras dan x balas balik bila corner..dah buat allgmt dan adju...

Re: Timing belt
kalau tukar timing belt kt workshop biasa boleh ka?void warranty x?1st time nk kena tukar ni.tq.

Re: Ada sapa2 tau kos tukar whole set kunci viva
P kt SC Perodua, cakap hilang kunci ja la..rasanya boleh..sebab aritu alarm wat hal, dan SC gantikan yg baru aja..so, maybe utk ...

Re: spot rim myvi, kelisa dan kenari leh tak masuk kat viva....
salam semua.. saya pun minat nak tukar rim standard viva elite to myvi se.. biasa mane nak dapat ek... thanks 

Re: viva 850 manual
Memang standard la tu.Cruising rpm utk 850 lebih tinggi berbanding 1.0 pada kelajuan yang sama.Sebabnya final drive ratio untuk:...

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines |TinyPortal v0.9.8 © Bloc Page created in 0.085 seconds with 24 queries.